OM BAG FOR EN SAG

Hvert år deltager tusindvis af børn, unge og voksne i Bag for en Sag. De bager, sælger bagværket og donerer pengene fra deres indsamling til udsatte børn i Danmark. Siden 2005 er pengene gået til Børnetelefonen hos Børns Vilkår, men fra 2020 støtter og samarbejder vi med organisationen Børn, Unge & Sorg.

 

Hvorfor skal vi bage?
Bag for en Sag handler om at hjælpe børn og unge, der har det svært. De penge, som I tjener på salg af bagværk, går nemlig til arbejdet med udsatte børn i Danmark. Deltager I som skole eller daginstitution, kan I også bruge Bag for en Sag til at sætte fokus på den gode sag, på det hyggelige samvær ved bagning, råvarerne og give børnene færdigheder i køkkenet.

 

Hvornår skal vi bage?
Bag for en Sag finder sted torsdag d. 8. oktober 2020. Hvis det passer jer bedre at bage en anden dag, er I også meget velkomne til det. I bestemmer selv, om I vil bruge et par timer, en dag eller flere uger på projektet.

 

Hvordan skal vi sælge bagværket?
Det er helt op til jer, hvordan I vil lave jeres arrangement. I kan fx sælge bagværket til familie og venner fra boder, afholde en café eller sælge bagværket i jeres nærområde.

 

Hvem kan deltage?
Bag for en Sag er for børn, unge og voksne i skoler, SFO´er, daginstitutioner, foreninger, kollegier, virksomheder og familier – kort sagt alle med adgang til et fælleskøkken. Derudover henvender Bag for en Sag sig også til familie og venner, for projektet afhænger af, at der er købere til bagværket.

 

Hvor skal vi indbetale pengene?
Pr. d. 31. marts kan du her på vores hjemmeside oplyse på hvilket kontonummer pengene skal indbetales.

 

Det kan betale sig!
I 2019 deltog mere end 90.000 børn og unge fordelt på mere end 1.600 arrangementer, der alle bagte til fordel for BørneTelefonen. I alt blev der i 2019 indsamlet 2.271.860 kr.!

 

Sådan gør I med pengene, når bagedagen er overstået

I og jeres ”kunder” kan betale for bagværket direkte til Børn, Unge & Sorg’s MobilePay nr. 804015. Hvis I gerne vil undgå kontanter – og hvis de skriver jeres ID-nummer på overførslen, så tæller det med i jeres samlede beløb! Husk derfor at skrive jeres ID-nummer på prisskilte og andet salgsmateriale, så de nemt kan se det. I kan også sætte penge ind på Børn, Unge & Sorgs bankkonto. Det er reg.nr. 5371-0000242900

 

Corona situationen

Vi får rigtigt mange spørgsmål vedr. Covid-19 situationen, og vi er meget opmærksomme på den svære situation. Vi beder jer alle om at følge Sundhedsstyrelsens retningslinjer for skoler og institutioner.

BAG FOR EN SAG SATTE REKORD FOR 15. ÅR I TRÆK

Bag for en Sag handler om at børn bager for at hjælpe udsatte børn i Danmark. Siden Bag for en Sag startede helt tilbage i 2005, har projektet vokset hvert eneste år. Det første år blev der indsamlet kr. 235.000,- og 230 skoler og børneinstitutioner deltog. Bag for en Sag er i dag Danmarks største event.

I 2019 deltog ca. 1.600 skoler og børneinstitutioner, ligesom også dagplejere, virksomheder m.fl. nu også medvirker. Resultatet blev på kr. 2.271.927,64 og det er ca. kr. 100.000,- mere end i 2018.

Vi glæder os til at fortsætte arbejdet med at hjælpe udsatte børn i Danmark, og byder alle velkommen til Bag for en Sag 2020.

Husk at tilmelde jer – så sender vi jer mere information og materialer til dagen.

FANTASTISK NYHED:

Bag for en Sag nu også i boligselskaberne. Der skal bages på tværs af etniske, sociale og kulturelle skel.

Bag for en Sag vil i fremtiden også finde sted i en lang række af landets boligselskaber. Der findes i Danmark i alt 500 boligselskaber der tilsammen huser 1. mio. beboere.

 

Ved premieren på Vestsjælland blev der æltet, bagt og smagt som aldrig før, da to boligafdelinger i Slagelse kommune, bagte til fordel for BørneTelefonen. Samtidig kom Bag for en Sags ambassadør Tobias Hamann, forbi og gav tips og tricks.

Læs mere her

Så meget blev der samlet ind

2019 BLEV DER INDSAMLET 2.271.927 KR.

2018 BLEV DER INDSAMLET 2.174.860 KR.

2017 BLEV DER INDSAMLET 2.165.512 KR.

2016 BLEV DER INDSAMLET 1.941.834 KR.

2015 BLEV DER INDSAMLET 1.793.012 KR.

2014 BLEV DER INDSAMLET 1.549.202 KR.

2013 BLEV DER INDSAMLET 1.440.778 KR.

2012 BLEV DER INDSAMLET 1.136.539 KR.

2011 BLEV DER INDSAMLET 962.143 KR.

2010 BLEV DER INDSAMLET 956.705 KR.